tarafından

‘Alıkonulan askerler yetkilileri ilgilendirmiyor’

‘Alıkonulan askerler yetkilileri ilgilendirmiyor’
PKK’lilerin 6 Ağustos’ta Diyarbakır-Bingöl karayolunda gerçekleştirdiği yol kontrolünde alı koyduğu 3 askerden er Reşat Çeçan’ın annesi Fatma Çeçan, operasyon ve çatışmaların derhal durdurulması çağrısında bulundu.
13 Ağustos 2012 Pazartesi 10:07

URFA – Diyarbakır-Bingöl karayolu Abalı Jandarma Karakolu yakınlarında 6 Ağustos’ta PKK’lilerce yapılan yol kontrolü sırasında alıkonulan askerlerden Reşat Çeçan ve Hadi Gizli’nin aileleri önceki gün MAZLUMDER Urfa Şubesi’ne başvurarak yardım talebinde bulunmuştu. Alıkonulan çocuklarına ilişkin resmi makamlarca kendilerine şu ana kadar herhangi bir bilgi verilmezken, devam eden operasyonlar aileleri endişelendiriyor. Operasyonların derhal durdurulmasını isteyen 3 askerden Reşat Çeçan’ın annesi Fatma Çeçan, ”Benim çağrım barıştır” diyerek savaşın durdurulmasını istedi.

‘Anne aynı anne yürek aynı yürek’

“Bu kutsal günlerde gençlerin kanı akmasın. Asker anaları da, gerilla anaları da ağlamasın; anne aynı anne, yürek aynı yürek; bu kirli savaşı durdurun” diyen anne Çeçan, oğlu için çok korktuğunu söyledi. Başbakan’ın eşi Emine Erdoğan’a seslenen anne Çeçan, “Buraya gelsin. Uludere gibi yapmasın! Bir şeyler yapsın. Onlardan rica ediyorum yetkililerden, milletvekillerinden, Cumhurbaşkanı’ndan, Başbakan’dan. Hepsine çağrımdır; bir çözüm bulsunlar. Bu barışı gerçekleştirsinler. Operasyonlara devam edilmesi halinde daha çok asker ve gerilla ölümü yaşanacak. Bana diyorlar ki; oğluna bir şey olmayacak. Sen operasyonlarına devam ediyorsun; Ne askeri ne gerillayı dinliyorsun hepsini vuruyorsun. Ben oğlumu sağ salim bayrama kadar istiyorum” dedi.

‘Yüreğimiz yetmiyor artık’

Bir oğlunun yaklaşık 15 yıl önce PKK saflarına katıldığını belirten baba Cemal Çeçan da, devletin çocuklarını karşı karşıya getirterek birbirine öldürtmek istediğine işaret etti. Devlet ve yetkililere, “Bu kan artık akmasın, yeter her iki taraf da bizim evladımızdır” çağrısında bulunan baba Çeçan, “Barıştan başka hiçbir talebimiz yoktur. Acımız bu olaylar ile daha da arttı. Başbakan Erdoğan başka ülkelerin işlerine karışacağına kendi ülkesindeki sorunlarla ilgilensin. Yüreğimiz yetmiyor artık. Yaramız bir değil, iki oldu. Bizim isteğimiz o dur ki; bize yardımcı olsunlar, barış olsun tüm gençlerimiz dağdan insin” diye kaydetti.

Anne Gizli: Bana bir yol bulun çocuğumu kendim teslim alayım

Alıkonulan askerlerden Er Hadi Gizli’nin annesi Şiha Gizli de yetkililere “Bana oğlumu sağ salim teslim edin. Bayramdan önce bana teslim edin” çağrısında bulundu. Anne Gizli, “Oğlumun alıkonulması ile ilgili hiçbir yetkili bize bilgi vermedi. Çocuğumu çok zor şartlar altında büyüttüm. Oğlum askere gitmek üzere yola çıktığında biz tarlada çalışıyorduk. Doğru dürüst oğlumu göremedim. Bayram geliyor; ben oğlumu görmek istiyorum. Eğer bir çözüm üretemeyeceklerse bana bir yol göstersinler ben gidip oğlumu getireceğim” diye kaydetti.

Komutanlık ailenin dilekçesini reddetmişti

Reşat Çeçan’ın babası Cemal Çaçan, 8 Ağustos’ta çocuklarının durumu hakkında bilgi almak ve yardım istemek için Diyarbakır İl Jandarma Komutanlığı’na dilekçe vermek istemiş; ancak komutanlığın “oğlunuz birliğine konvoyla değil bireysel olarak gittiği için yapacağımız bir şey yok” yanıtı ile karşı karşıya kalmış ve dilekçeleri reddedilmişti. DİHA

Yorum bırakın